Pozycjonowanie a CMS

Silniki CMS do pozycjonowania

Na wstępie trzeba podkreślić, iż nie ma czegoś takiego jak CMS i idealne pozycjonowanie strony www. Jest to właściwie uproszczenie wynikające z tego, iż budowa niektórych aplikacji internetowych CMS jest bardziej sprzyjająca wprowadzaniu zmian optymalizacyjnych, nie generuje nadmiarowych podstron czy niepożądanych fragmentów kodu HTML, a w innych – wręcz przeciwnie.

Docelowo jednak może się tak zdarzyć, iż nawet w najbardziej przyjaznym pod kątem SEO systemie nie osiągniemy widocznych efektów, jeśli popełnimy najprostsze błędy; z kolei w drugą stronę, możemy na niezbyt przyjaznym gruncie, w postaci mało przyjaznego CMS-a, uzyskać widoczne plony, jeśli cała optymalizacja zostanie wykonana z głową, w pełni poprawnie, z dopracowaniem wszystkich szczegółów.

Podstawy? Oczywiście pomijając samą zawartość witryny, czyli najwyższej jakości content, który jest niezastąpiony, ważne jest to, aby zbudowany serwis internetowy nie zapomnieć odblokować dla robotów sieciowych – co zdarza się w takich systemach jak WordPress, który domyślnie po instalacji ma taką blokadę włączoną. Gdy jest więc zadbamy o odpowiednie wartości znacznika meta-robots, warto zadbać o inne meta-tagi: title, meta-description, ale i meta-keywords, który najlepiej pozostawić pustym, w przeciwieństwie do dwóch pierwszych (w szczególności dla meta-tagów strony głównej serwisu internetowego). Wiele CMS-ów pozwala na konfigurację tych znaczników, choć niekiedy opcje te bywają mocno zaszyte w dalszych ustawieniach systemu.