Pozycjonowanie a CMS

CMS – wstęp

Czasy, w których do utworzenia i prowadzenia strony internetowej potrzebna była choćby podstawowa znajomość języka znaczników HTML, minęły bezpowrotnie. Liczne programy, internetowe kreatory, dzięki którym można szybko wygenerować prostą stronę, są dostępne dla każdego. Przede wszystkim to jednak specjalne systemy cieszą się największą popularnością, a są one oznaczone tajemniczym (dla niektórych) skrótem CMS.

CMS, od angielskiego Content Management System, czyli system zarządzania treścią, pozwala na stworzenie zarówno prostej strony, w rodzaju wizytówki firmy, jak i bardziej rozbudowanej witryny, a nawet – sklepu internetowego. CMS, wbrew nazwie, umożliwia zarządzanie nie tylko treścią strony, ale wieloma innymi jej elementami, także tymi, które są niewidoczne dla użytkowników przeglądających dany serwis internetowy. Najpopularniejszym oprogramowaniem CMS jest obecnie WordPress, który swój sukces zawdzięcza wielu czynnikom – między innymi prostej obsłudze, a jednocześnie niemałej funkcjonalności, którą można rozszerzyć dzięki licznym wtyczkom, również tym, które pomagają w optymalizacji strony w kierunku SEO.