Pozycjonowanie a CMS

CMS i SEO

Dzięki dostępności wielu silników CMS, wśród których najpopularniejszym jest obecnie WordPress, praktycznie każdy może samodzielnie utworzyć, a następnie zarządzać stroną internetową. Czy również każdy może spróbować swoich sił, aby uruchomiony serwis internetowy, oparty o dowolny CMS, wypromować w wyszukiwarce Google? Jak najbardziej!

Oczywiście to, jaki uzyskamy efekt, a jakie są nasze oczekiwania z promocji strony, może się różnić, zwłaszcza w określonym czasie, nie ma jednak żadnych przeszkód ku temu, aby samodzielnie działać w kierunku pozycjonowania strony – niezależnie od wybranego CMS-a. Czy to WordPress, czy może Joomla!, Drupal, Quick.CMS lub inny z systemów, żaden z nich nie jest pozbawiony choćby najbardziej podstawowych funkcji ważnych w SEO, ale i nie ma takiego, który niczym magiczna różdżka będzie sam pozycjonował serwis internetowy (nawet po zainstalowaniu dodatkowych wtyczek, choćby ze skrótem SEO w nazwach). Liczy się odpowiednia wiedza, ale i czas, przy czym warto zaznaczyć, że pewnych procesów nie da się skrócić czy obejść nawet najlepszą wiedzą i doświadczeniem.