W obecnych czasach, prowadząc firmę, która działa lokalnie, nie wystarczy już tylko zewnętrzna reklama – oczywiście jeśli zależy nam na przyciągnięciu klientów. Coraz więcej osób, poszukując usług lokalnych nawet w najbliższej okolicy, nie wychodzi za próg swojego domu – po prostu korzystają oni z wyszukiwarki internetowej. Jeśli chcemy trafić do świadomości tych osób, to bez strony internetowej, w dodatku dobrze widocznej w wyszukiwarce, będzie trudno. Czy niewielkiej firmie, działającej lokalnie na określonym obszarze, rzeczywiście potrzebna jest profesjonalna strona internetowa? Jak najbardziej tak!
Zakładając, iż zdecydowaliśmy się na jeden z popularniejszych CMS-ów i mamy już uruchomioną stronę internetową – co dalej? Postarajmy się o to, aby była ona widoczna w wyszukiwarce Google, aby potencjalni klienci (którzy być może są nawet naszymi sąsiadami z ulicy obok) mogli na nią trafić. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron www. Podstawą jest upewnienie się, iż strona może być poprawnie indeksowana, ma też ustawione podstawowe znaczniki (tzw. meta-tagi). Również wysokiej jakości content nie jest czymś, co można byłoby zbagatelizować. Jednak w przypadku pozycjonowania lokalnego bardziej niż zwykle liczy się dostępność do danych teleadresowych firmy, ich dobra widoczność na stronie (również w postaci mikrodanych zapisanych w kodzie HTML). Wysoko umieszczone na stronie dane kontaktowe, jak numer telefonu i adres e-mail, rozbudowana podstrona kontaktowa z dokładnymi danymi adresowymi, mapą Google, dniami i godzinami pracy firmy, to elementy, które są wręcz obowiązkowe. Żaden z popularnych CMS-ów nie będzie stawiał przeszkód, aby o to zadbać – postarajmy się więc, aby samemu tego nie pominąć w trakcie tworzenia i optymalizowania strony.